|
|
Register • FAQ
• Search • Login |
|
View unanswered posts | View active topics
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Renaud
|
Post subject: Opnieuw pech Posted: 16 Jun 2010, 20:22 |
|
Joined: 29 Sep 2009, 22:44 Posts: 47 Location: Albatera / España
|
|
Hallo, Opnieuw pech, mijn zwartkapjes hebben hun kuikens dood gebeten. We hebben hier weer een onweer gehad om U tegen te zeggen met het resultaat dat de zwartkapjes hun nest vernietigd hebben. De jongen waren 3 weken oud en zaten al beginnend in de pluimpjes. Het is gebeurd in 10 min. Deze morgen alles ok en na de regen-en donderbui was het gebeurd. Dus we kunnen weer een maandje wachten en zien dan wel verder. Grtz Renaud
|
|
| Top |
|
 |
|
Linda
|
Post subject: Re: Opnieuw pech Posted: 20 Jun 2010, 12:39 |
|
|
|
Dit is inderdaad weer slecht nieuws. Je zwartkappen komen van ver, maar hebben toch nog een hele weg af te leggen vooraleer je jongen op stok kan krijgen. Zulke snel opkomende onweders komen bij ons zelden voor. Ik vind het erg moeilijk om je hierbij raad te geven. Hopelijk komen de onweders regelmatig eens voor terwijl ze zonder jongen zitten, zodat de zwartkappen er ergens toch kunnen aan wennen. Ik zou niet weten hoe je deze situatie eventueel zou kunnen nabootsen om ze op een gecontroleerde manier aan de windvlagen en donderslagen te wennen. Voor de regenbuien kun je af en toe eventueel de volière verduisteren en met een tuinslang een harde waterstraal tegen de volière aan laten spuiten. De bliksem kun je (op een flauwe) manier nabootsen door met de verlichting te knipperen. Maar zoals gezegd het ligt moeilijker voor de wind, de donder en de luchtdrukverandering. Heeft iemand hier ervaring mee of zie je een mogelijkheid om de paniekreactie bij ouders op de nest weg te nemen? Laat het aub weten, met de zomer voor de deur kunnen we met dit probleem allemaal geconfonrteerd worden. Mvg
|
|
| Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|