|
|
Register • FAQ
• Search • Login |
|
View unanswered posts | View active topics
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Linda
|
Post subject: Jongen wegen of niet? Posted: 13 Jun 2010, 13:14 |
|
|
|
Dit topic is als antwoord op een vraag in een ander topic.
Als alles goed gaat, vind ik het niet nodig om de jongen en de ouders extra stress te geven. Sinds de ervaringen met Piraatje ben ik er toch voorstander van om de jongen te wegen, maar dus alleen als er problemen zijn. Als er met de hand gevoederd wordt, is het wegen immers een goede parameter om de evolutie van de jongen te volgen. In dat geval zal ik ook niet op een grammetje per maaltijd kijken, als het gewicht in de loop van een paar dagen maar voldoende omhoog gaat. Ik heb geen speciale apparatuur, maar gebruik hiervoor een gewone keukenweegschaal. De vorige had een schaal per 5 gr, maar toen ze stuk was en toch moest vervangen worden, heb ik er eentje per gram genomen. (beetje verlegen) Deze keuze heb ik speciaal voor de vogels gemaakt. Is er nog iemand die de vogels weegt of die wil uitleggen waarom dat niet nodig is?
|
|
| Top |
|
 |
|
Renaud
|
Post subject: Re: Jongen wegen of niet? Posted: 14 Jun 2010, 21:33 |
|
Joined: 29 Sep 2009, 22:44 Posts: 47 Location: Albatera / España
|
|
Hallo, Inderdaad wanneer kuikens opgevoed worden met de hand dan vind ik het noodzakelijk dat ze gewogen worden telkens met een lege krop ´s morgens. Maar als ze opgevoed worden door de ouders ligt het anders, dan weeg ik ze eens in de week. Zo kan je de toename van het gewicht kontroleren en vergelijken met kuikens die handopfok kregen, en zo zien of alles verloopt zoals het moet. En wat het gebruik van de weegschaal betreft is een gewone keuken weegschaal volgens mij voldoende van zodra deze 1 of 2 gram aanduidingen geeft. Groetjes Renaud.
|
|
| Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|