|
|
Register • FAQ
• Search • Login |
|
View unanswered posts | View active topics
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Linda
|
Post subject: Zomertips? Posted: 08 Jul 2010, 19:27 |
|
|
|
Nemen jullie specifieke maatregelen tijdens de heetste zomerdagen?
|
|
| Top |
|
 |
|
Renaud
|
Post subject: Re: Zomertips? Posted: 09 Jul 2010, 11:58 |
|
Joined: 29 Sep 2009, 22:44 Posts: 47 Location: Albatera / España
|
|
Hallo, Ik ververs twee tot drie maal daags het drinkwater, zodat de temperatuur niet te hoog oploopt want het kan hier toch wel stijgen tot 37 a 40 gr in de zon. Grtz Renaud.
|
|
| Top |
|
 |
|
Linda
|
Post subject: Re: Zomertips? Posted: 09 Jul 2010, 20:08 |
|
|
|
Wel Renaud, het zal je misschien verbazen, maar de laatste 14 dagen is het hier ook zo warm. Het was daarstraks om 19.00u nog 32° in de volière, en die staat onder de bomen. Ik heb nu de deuren open gezet, maar er is bewolking opgekomen, dus veel zal het niet afkoelen, en over een uurtje of 2 gaan de deuren weer dicht voor de nacht.
Eigenlijk viel dat nog mee, want deze morgen om 05.00u was het al 21° op de oprit en de zon was er nog niet eens opgekomen... Ik heb woensdag de binnenwanden van de volière met koel water afgespoten, maar dat was geen goed idee. Door de vochtigheid wordt het dan nog drukkender. Al voelen de muskusloris zich er zo te zien wel goed bij. Grtjs
|
|
| Top |
|
 |
|
Linda
|
Post subject: Re: Zomertips? Posted: 14 Jul 2010, 10:53 |
|
|
|
Zou het kwaad kunnen om ijsblokjes in hun schotel met badwater te doen?
Ik geef het fruit ook al diepgevroren: eerst fijngemalen zoals een fruitpapje van baby's en dat diepgevroren in ijsblokjesvormen. Als het 15 minuten in de volière staat is het al fruitsap geworden.
|
|
| Top |
|
 |
|
Renaud
|
Post subject: Re: Zomertips? Posted: 14 Jul 2010, 23:58 |
|
|
|
Hallo, Ik geef liever alles op kamer temperatuur. Voor ons is ijskoude drank ook niet goed men kan er een lelijke diahree aan overhouden, dus ik denk dat onze gevederde vriendjes er ook het een en ander van kunnen krijgen. Bij zeer hoge en ongewone temperaturen zijn warme dranken en eten beter dan koude. En vandaag was het extreem rond 16h, 48 graden, ik had een voederbakje buiten laten staan en je kon er deze middag waarschijnlijk een eitjes in bakken, zo heet was het. Grtz Renaud.
|
|
| Top |
|
 |
|
Linda
|
Post subject: Re: Zomertips? Posted: 08 Aug 2010, 09:09 |
|
|
|
Hopelijk is de temperatuur ondertussen een beetje genormaliseerd, Renaud? Hier lijkt de zomer opeens ver weg en zijn het eerder herfstgevoelens die de kop op steken. Gebruik jij stenen of metalen voederbakjes?
Is er trouwens een verschil in het sneller zuur worden van de voeding bij het gebruik van verschillende materialen?
|
|
| Top |
|
 |
|
Renaud
|
Post subject: Re: Zomertips? Posted: 16 Aug 2010, 12:15 |
|
|
|
Hallo, Ik gebruik hier metalen voederbakjes (inox) maar deze staan wel in de schaduw met de voeding want anders is het uitgedroogd in 10 min.
Voor hun bad geef ik ze een stenen pot van ongeveer 30 cm diameter en 4 cm diep.
Verder beginnen de temperaturen hier ook een beetje menselijker te worden en gaan ze nu naar een kleine 30 graden in de schaduw. In de zon gaan deze nog altijd naar de 40 en over de middag 45 gr. Maar ze beginnen nu toch af te nemen.
Grtz. Renaud.
|
|
| Top |
|
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|